reklama

Čo koho do môjho trička?

Cez víkend som mal možnosť zaspievať si v Novom Meste nad Váhom. Spolu s Malým komorným orechestrom, telesom z Nového Mesta nad Váhom, sme nacvičili a pripravili koncert na sobotný podvečer. Počas dňa som mal na sebe oranžové tričko, ktoré dostalo poriadne zabrať. Cvičili sme naozaj poriadne a tak cestou na obed som si ho prepotené vonku prezliekol a zavesil - doslova zaviazal - na zábradlie pri Mestskom kultúrnom stredisku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu
(zdroj: Roman Tomaštík)

Po chutnom obede som sa cestou na popoludňajší nácvik zastavil po tričko. Zastavil, zastal, pozeral... Des a hrôza - tričko tam nebolo! Prezrel som zbežne okolie, no bezvýsledne. Zarazilo ma to. Veď na obede sme mohli byť maximálne hodinu, možno dve a kto ma pozná, vie, že tričká, ktoré nosím, nie sú bežnej konfekčnej veľkosti. Záver hľadania bol neúprosný: Tričko zrejme niekto ukradol.

Bol som napálený. Pred koncertom sme si ešte vyšlli na prechádzku do priľahlého parku, pričom som očami hľadal páchateľa v oranžovom tričku. Vŕtalo mi to v hlave, čo koho bolo do môjho trička? Tak, ako by som aj ja nechal cudzie tričko bez povšimnutia, som predpokladal, že to isté platí aj naopak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začal som chápať, prečo moji známi po odparkovaní auta aktivujú rôzne dômyselné systémy, ktorých úlohou je ochrániť auto pred krádežou, alebo aspoň krádež skomplikovať. Staršie filmy, v ktorých hrdina bežne nezamykal auto, keď z neho vystúpil, sa stávajú pomaly, ale isto úsmevnou spomienkou. Čím to je? Je to naozaj naša národná vlastnosť, že s vecou, čo nie je pevne prikovaná, pridrôtovaná, sa jej majiteľ takmer automaticky môže rozlúčiť? To, že sa mi to stalo v Novom Meste nad Váhom, asi neznamená, že by v tomto meste bola zvýšená kriminalita, predpokladám, že táto situácia mohla nastať kdekoľvek. Ide zrejme o súčasť našej kultúry, veď koniec-koncov tomu nasvedčuje aj vyššia až vysoká politika, kde sa kradne v nástenkových tendroch, nehovoriac o tom, ako sa po nástupe Slovenskej Nenajedenej Strany do vládnej koalície v niektorých spriaznených firmách vymieňali osvedčené gastrolístky za tie menej zvučného mena a pod. Kradne sa v obchode, kde ľudia síce odvážia banány, ale na váhe zvolia lacnejšie mandarínky. Kradnem, kradneš, kradneme...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Večer po koncerte, na recepcii, som mal možnosť zoznámiť sa s Helenou Vrtichovou, ktorá kedysi naspievala hit "Diridonda" a ktorá hrá na husliach v Malom komornom orchestri. Bolo to milé stretnutie, ktoré plne vynahradilo a prekrylo nepríjemný zážitok s ukradnutým tričkom. Cestou naspäť do Bratislavy som sa tešil, že som možno pomohol človeku v núdzi. Ale možno práve naopak, čo ak dotyčný už druhú noc nemohol dobre spať, pretože ho ťažilo svedomie? Ak teda stretnete na ulici utrápeného človeka v oranžovom tričku, na bicykli, ktorý mi ukradli ešte ako malému chlapcovi spred domu, s dokladmi, o ktoré ma pripravili vreckári minulé leto, povedzte mu, že mi tieto veci spokojne môže doniesť. Ja sa poteším a verím, že aj "poctivému nálezcovi" bude omnoho ľahšie.

Július Žatko

Július Žatko

Bloger 
  • Počet článkov:  69
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Je človekom, ktorý rád chodí do prírody, spoznáva nové krajiny, má rád ľudí a poteší ho úsmev. Je známy kritickým prístupom k veciam, ktoré by mali správne fungovať a nefungujú. Zoznam autorových rubrík:  PohľadyJazykové oknoStalo sa JuloviKultúraKocúrkovoMa-ti-ka nevážne vážneRecenzieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu